Nic tak nie układa w głowie, jak pisanie. Zebranie własnych myśli do logicznej całości niesie ze sobą dwie korzyści: pomaga nie tylko uzyskać przejrzystość własnych działań, ale także tworzy inspirujący tekst, który może wnieść wartość dla czytelników.
Dlatego pozwól, że napiszę dziś artykuł dla siebie, z myślą o Tobie.
Tematem naszego dzisiejszego intelektualnego spotkania będzie opowieść o moich planach i strategii na 2025 rok. Chcę Ci opowiedzieć w jaki sposób doszedłem do swojej przejrzystej struktury komunikacji oraz zachęcić do głębszej autorefleksji oraz pracy nad własną. Na swoją obronę w tej być może nieco autorpomocyjnej narracji dodam, że artykuł zawiera kilka społecznych inicjatyw, w których będziecie mogli uczestniczyć. Będzie dużo o biznesie, jeszcze więcej o sporcie, a w efekcie końcowym: o efektywnym zrównoważeniu.
Pisząc, słucham muzyki zespołu Kerala Dust. Poleca się do tła podczas czytania! Tutaj link do Spotify.
Poniżej helicopter view na moją strategię, w zwizualizowanej formie, jako wstęp do artykułu.
Myślenie krytyczne to nie wewęntrzny krytyk, a głos rozsądku.
Uważam, że zdrowym jest krytycznie podchodzić do własnych działań. Nie oznacza to to samo, co torpedowanie swoich inicjatyw. Mam na myśli to, że warto co jakiś czas przyjrzeć się z bliska, czy to co robię, co myślę i co planuję – ma realny sens?
Po biznesowemu: Czy praca przekłada się na pieniądze.
Choć jestem mikroprzedsiębiorcą, mam bardzo szeroką gamę produktów. A jak doskonale wiemy – ilość rozwiązań często albo odciąga nas od kierunku działania, albo dosłownie paraliżuje w paradoksie decyzyjnym – zwłaszcza w procesie sprzedażowym. Dlatego ten rok zacząłem od selekcji moich produktów.
Zadałem sobie trzy kluczowe, krytyczne pytania:
- Jakie usługi najchętniej kupowali ode mnie klienci?
- Które z nich najłatwiej konwertowały na kolejny zakup?
- Które z tych usług chcę robić więcej, a których robić nie chcę?
W ten sposób doszedłem do moich trzech podstawowych lejków sprzedażowych:
urposzczona wizualizacja moich lejków sprzedażowych
A także dwóch marketingowych, zwiększających ruch na mojej stronie, które realizowałem świadomie już w 2024 (poza tworzeniem regularnych treści, które także działają sprzedażowo):
urposzczona wizualizacja moich lejków marketingowych
Na drodze refleksji uporządkowałem zakres swojego mentoringu, opisałem proces konsultingu biznesowego, a także postanowiłem usunąć ze swojego produktowego portfolio firmowe sesje zdjęciowe, skupiając się tylko i wyłącznie na sesjach indywidualnych i reportażach, w których czuję się dobry.
W 2024 roku postawiłem na Linkedin całą swoją intelektualną moc i przestrzeń. Nie zamierzam zmieniać tego w 2025, natomiast postanowiłem nieco przeprosić się z Instagramem i Facebookiem, zlecając na zewnątrz zagospodarowanie tych dwóch platform. Każda z nich ma swoje plusy, uznałem, że warto mi być tam aktywnym, a przynajmniej spróbować i sprawdzić efekty. To zmotywowało mnie do niemałych porządków w moich mediach społecznościowych.
W 2025 roku uruchamiam także podcast jako medium “długoterminowe”. Jeśli dźwignę kompetencję, jaką jest wielominutowe, merytoryczne opowiadanie do oka kamery, stanie się docelowo video-podcastem.
nowy cover podcastu: Work-life-sport balance na Spotify i Youtube
Swoje pierwsze podejście do podcastu miałem już kilka lat temu, ale wtedy nie umiałem myśleć ani długoterminowo, ani strategicznie. Podcast #WorkLifeSportBalance będzie więc moim miejscem, gdzie w komfortowych warunkach będę dzielił się swoją wiedzą i doświadczeniami z zakresu efektywności biznesowej i poszukiwaniu balansu w codziennym życiu, przeplatając odcinki merytoryczne z wywiadami z zaproszonymi przeze mnie gośćmi.
Chcę tworzyć przestrzeń, w których będziecie mogli poznać ekspertów branżowych od tej zwykłej, ludzkiej, życiowej strony.
- Premiera pierwszego odcinka w piątek 17.01.2025
- Temat odcinka “Profesjonalna Marka Osobista”.
- Będzie także ekscytujący gratis! Zleciłem profesjonalnemu lektorowi (@Paweł Wódczyński) przeczytanie jednego z moich opowiadań fabularno-biznesowych “Historie z Gabinetu”. Powiem Wam, że było to dla mnie niesamowite przeżycie i chętnie się nim z Wami podzielę!
Co postanowiłem zmienić?
Primo.
Do tej pory unikałem świadczenia bezpłatnych usług, argumentując to higieną pracy. W 2025 włączam w skład moich produktów bezpłatną, 15-minutową konsultację. Każdy z Was, kto tylko ma ochotę odbić jakąś myśl, może umówić się ze mną na takie spotkanie. Piętnaście minut to wystarczająco dużo, by przegadać konkretny wątek oraz ustalić, czy jestem w stanie pomóc. Ewentualnie – zarekomendować najprostsze rozwiązanie lub innego usługodawcę.
Wchodząc na moją stronę www.radoslawkozal.pl znajdziecie na dole strony link do aplikacji Calendly – tam możecie zapisać się, weryfikując swoją dostępność z moją. Zawsze i otwarcie czekam także na Wasze wiadomości: na Linkedin, Instagramie, Facebooku oraz mailu.
Po drugie Primo. (pozdro dla fanów Poranku Kojota)
Chyba ważniejsza niż pierwsza, czyli: Poprosiłem o wsparcie w procesie administracyjnym i sprzedażowym Lidia Wieczorek. To dla mnie dość odważna, ale strategiczna decyzja by podzielić się z kimś prowadzeniem własnego biznesu.
Jak już wspomniałem kilka akapitów wyżej, staram się krytycznie podchodzić do własnej pracy. I tutaj musiałem zmierzyć się z prawdą, że często nie dowożę pracy wobec własnego biznesu. Poza tym, chcę podnosić standardy swoich usług. Wdrożenie asystentki uznałem za konieczne, by zrealizować swoje ambitne cele.
Pierwszy kwartał zweryfikuje, czy moje założenia były realne.
Plan wydarzeń w 2025
W tym roku chcę Wam zaproponować kontynuację tego, co świetnie sprawdziło się w zeszłym roku oraz – przede wszystkim – zrealizować wreszcie swoje biznesowe marzenie sprzed kilku lat: organizować biznesowe campy, wsparte aktywną rekreacją sportową i higieną mentalną.
Jaki jest plan? Podzieliłem go na kwartały:
plan działań marketingowych i społecznych w 2025
W planie znajdziecie de facto 2 kategorie eventów: komercyjne i niekomercyjne.
WYDARZENIA KOMERCYJNE (płatne):
- Work & Gravel Camp to mój autorski pomysł na łączenie lekkostrawnych warsztatów biznesowych (mastermind, praca nad strategią, coaching zespołowy) z aktywnością sportową i kolarstwem jako dyscypliną wiodącą no i oczywiście z aktywną regeneracją: fizyczną i mentalną.
Wydarzenia będą odbywać się w ośrodkach o wysokim standardzie (hotele/pensjonaty *** lub ****). W zależności od docelowej lokalizacji, ich harmonogram będzie dostosowany do warunków. Julia Groblewska jeszcze nie wie, ale na pewno się zgodzi, by pierwsza edycja miała miejsce w jej hotelu, które otaczają genialne trasy szutrowe pod rowery typu gravel i MTB.
Planuję także obóz w Karpaczu (gravel/szosa), Stroniach Śląskich (gravel/mtb) oraz w Wielkopolsce (gravel/mtb). Szacowany koszt takiego obozu to około 2000-2500zł netto za 2 intensywnie zaplanowane doby, wraz z kosztami nocelgu i pełnym wyżywieniem.
WYDARZENIA NIEKOMERCYJNE (bezpłatne, ograniczona ilość miejsc)
1. Najbardziej znaczące wydarzenie roku #PoznańŚnieżka2025, czyli rowerowy przejazd z Poznania do Karpacza, a następnie zdobycie (pieszo) Śnieżki. Wszystko w celach charytatywnych, aby zwiększać świadomość potrzeb poznańskiego domu dziecka #SOW przy Mariackiej.
Data wydarzenia: 14.06.2025
Klikając w ten link możesz zobaczyć króki reportaż z zeszłorocznej edycji.
(Szczegóły akcji będę promował bliżej przełomu kwietnia/maja)
2. Wieczór autorski – to narazie tajemnica, ale kto wie, co przyniosą najbliższe miesiące, kto wie…
3. #NewBikeChallenge czyli nasz lokalny, poznański networking sportowo-biznesowy organizowany dla tych, którzy mają ochotę zmierzyć się z klasycznym szosowym dystansem, czyli 100km. Ze wsparciem trenerskim, autem serwisowym, cateringiem i z celem charytatywnym w tle.
Tę akcję tworzymy wraz z Szymon Lach oraz sklepem NewBikeDay bySmorawiński.
Daty przyszłorocznych edycji (a planujemy 2!) podamy niebawem, ale zakładam wstępnie: kwiecień i wrzesień/październik.
Klikając w ten link możesz zobaczyć reportaż z tego wydarzenia.
Radello Kozello
Jaki będzie rok 2025? Jestem przekonany, że będzie taki, na jaki sobie zapracujemy.
Moim celem jest pracować więcej jako konsultant, pomagając firmom i ich właścicielom pracować strategicznie i efektywnie. Jako szkoleniowiec, by inspirować do lepszej komunikacji zarówno wewnątrz firmy jaki na zewnątrz. Jako trener – zachęcać do życia w jak najlepszej jego jakości. Oraz przede wszystkim jako mentor i fotograf w rozwoju mediowym kolejnych ekspertów branżowych oraz właścicieli firm.
Podzielisz się swoimi planami na najbliższe miesiące?
Z biznesowym pozdrowieniem!
Radosław Kozal | www.radoslawkozal.pl