You are currently viewing SEO dla mikromarki: czym jest i kiedy się opłaca?

SEO dla mikromarki: czym jest i kiedy się opłaca?

Pozycjonowanie stron internetowych pozwala na pozyskanie dużej liczby klientów, z dużym zwrotem środków przeznaczonych na reklamę. Jak z pewnością wiesz, SEO charakteryzuje się ogromnym współczynnikiem konwersji, którego nie doświadczysz np. w zwykłych formach reklamy. Coraz częściej w pozycjonowanie inwestują nie tylko duże firmy, ale też mikromarki.

Co to takiego? Jaki typ firmy można określić w ten sposób?

Obraz zawierający osoba, w pomieszczeniu, Ludzka twarz, uśmiech

Opis wygenerowany automatycznie

Zdj 1. SEO dla mikromarek to skuteczne rozwiązanie reklamowe. Również dla jednoosobowych firmŹródło: https://pixabay.com/pl/photos/facet-laptop-biurko-praca-zdalna-8098085/


Z pewnością wiesz jako przedsiębiorca, że pozycjonowanie to niezwykle istotny element promocji średnich i dużych marek. Czy jednak zdajesz sobie sprawę, że coraz częściej sięgają po SEO także małe przedsiębiorstwa i tzw. mikromarki?. W wielu sytuacjach pozycjonowanie stron internetowych niewielkiej firmy o takiej charakterystyce jest bardzo opłacalne. Co warto wiedzieć na ten temat?

Czym jest mikromarka? Jak można definiować taką firmę?

Mikromarka to przedsiębiorstwo z zakresu MŚP (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa), które zatrudniają od 1 do 250 pracowników. Co ciekawe, charakterystyczny dla mikromarki jest nie tylko ograniczony zakres działania (np. lokalny lub regionalny). Jeżeli prowadzisz taką markę, masz duży wpływ na otoczenie. Twoje usługi lub produkty są cenione przez odbiorców. Warto to wykorzystać! 

Czym charakteryzują się mikromarki? Należysz do tej grupy, jeżeli Twoje przedsiębiorstwo jest stabilne finansowo, a podczas działalności charakteryzujesz się profesjonalizmem i skutecznością. Do tej grupy należą m.in. przedsiębiorstwa budowlane, piekarnie, restauracje czy różnego rodzaju sklepy. To także osoby prowadzące działalność coachingową, dotyczącą psychologii biznesu, małe przedsiębiorstwa consultingowe i firmy opierające się na innowacji.

Co istotne, mikromarka ukierunkowana jest na zadowolenie klienta. Nie zależy jej na dużych liczbach odbiorców, a satysfakcji już pozyskanego odbiorcy. Wyrazistość i autentyczność takiej mikromarki sprawia, że zbliża się ona w kierunku tzw. marek premium. Tego typu elementy musisz wykorzystać w trakcie SEO.

Kiedy warto inwestować w SEO dla mikromarki?

Wyjaśniliśmy już, że mikromarka nie jest nastawiona na liczbę, a na jakość klientów i ich zadowolenie. Czy w takim wypadku powinieneś zdecydować się na pozycjonowanie? Zdecydowanie tak! 

Pamiętaj, że budowanie strony internetowej zgodnie ze współczesnymi wytycznymi wyszukiwarki (np. Google) to tworzenie eksperckich treści w witrynie, dbałość o najwyższy standard obsługi klienta i działanie strony, a także przygotowanie prosprzedażowych konspektów, ułatwiających doprowadzenie do sprzedaży produktu lub usługi. Może to sprawić, że wybredny, wymagający klient zdecyduje się na Twoje usługi. W ten sposób wpisze się w kwestie celów mikromarek.

Kiedy jeszcze powinieneś sięgnąć po optymalizację strony swojej mikromarki?

  • Spadek liczby klientów albo stagnacja na rynku – mikromarka nie musi mieć tysięcy klientów, ale jeżeli zauważasz stagnację, a nawet zmniejszenie liczby odbiorców, zareaguj!
  • Chęć rozwoju marki – warto się rozwijać. Jeżeli myślisz o podbijaniu kolejnych miejscowości, chcesz pozyskiwać klientów z kolejnych miast, a może poszerzasz asortyment, warto zacząć działać przy SEO.
  • Działania konkurencji – pamiętaj, że konkurencja nie śpi. Każdy chce aspirować do miana lidera. Nie możesz przespać działań innych marek i dlatego koniecznie zacznij inwestować w pozycjonowanie.
Obraz zawierający tekst, mapa

Opis wygenerowany automatycznie

Zdj 2. Pozycjonowanie mikromarki skupia się wokół działań lokalnych i regionalnych

Źródło: https://pixabay.com/pl/illustrations/seo-wyszukiwarka-przegl%C4%85darka-3910506/ 

Pozycjonowanie mikromarki – praktyczne wskazówki

Jak już wskazaliśmy wyżej, mikromarka ma ograniczone pole działania pod względem obszaru i liczby klientów. W jej funkcjonowaniu najbardziej liczy się jakość. Pozycjonowanie mikromarki musi uwzględnić te potrzeby. O czym powinieneś pamiętać, zaczynając optymalizację witryny pod SEO? To kilka praktycznych wskazówek?

  • Zwróć uwagę na swoją grupę odbiorców – obszar działania marki jest zwykle ograniczony do miasta i województwa. Kieruj treści bezpośrednio do odbiorców. Odnoś się do lokalnych potrzeb. 
  • Pamiętaj o wdrażaniu odpowiednich fraz – w treści na blogu czy w opisach produktów i kategorii wdrażaj frazy, które są lokalne, ale też odnoszą się do Twojego asortymentu. To np. warsztat samochodowy Bemowo” lub „warsztat samochodowy mazowieckie”.
  • Nie zapomnij o walorach użytkowych – w SEO mikromarki równie istotna jest warstwa praktyczna i merytoryczna treści. Na blogu lub stronie publikuj tylko dobre jakościowo, przydatne dla klienta teksty, opisy produktów czy kategorii. Udzielaj tam porad jak wykorzystać swoje treści i tłumacz, dlaczego Twoje produkty są najlepsze. 
  • Pomóż swojemu klientowi – staraj się precyzyjnie wyjaśnić, czym się zajmujesz. Możesz to robić w treści strony, ale też przez sprecyzowanie słów kluczowych (np. „warsztat samochodowy premium” lub „warsztat samochodowy z myjnią”). Dzięki temu klient od razu będzie wiedział, jakich usług może spodziewać się po Twojej marce. 

Spełnienie tych wszystkich kryteriów sprawia, że Twoja mikromarka pozyska nowych klientów, ale będą to osoby zainteresowane długofalową współpracą. Z tego względu takie SEO dla mikromarki na pewno się opłaca.

_____

Wpis sponsorowany. Powstał przy współpracy z fimą Semcore, która jest jego Autorem

Dodaj komentarz